7 مرحله را بررسی کنید تا مطمئن شوید یک وب سایت امن است
نوشته شده توسط : reza
 
این یک واقعیت است که از وب سایت ها دیگر مانند سرگرمی در دهه 2000 استفاده نمی شود. در حال حاضر ، بسیاری از مشاغل از طریق اینترنت انجام می شوند. بنابراین ، مهم است که سیستم عامل های اصلی وب سایت امن ، مانند وردپرس را بشناسید.
 
مشکل این است که پویایی تغییرات تکنولوژیکی باعث می شود تهدیدها به سرعت تغییر کنند - و در برخی موارد ، برای مثال ، در مواجهه با طراحی قابل اعتماد ، استتار می شوند.
 
در موارد دیگر ، مهم نیست که تاجران چقدر مراقب باشند ، در نهایت مشتریان بی توجه هستند و خود را در محیط های غیرقابل اعتماد به خطر می اندازند. این همیشه به دلیل نیت بد اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات این اتفاق می افتد زیرا بسیاری از افراد برای اولین بار با دنیای دیجیتال در تعامل هستند.
 
با وجود این ، نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهد وب سایت ایمن است. شناخت آنها هنگام طراحی سایت در مازندران برای جلوگیری از ضرر ضروری است. اگر می خواهید در مورد نحوه بررسی امنیت وب سایت بیشتر بدانید ، به خواندن این مقاله ادامه دهید. در آن ، ما به موارد زیر می پردازیم:
 
چرا یک شرکت نیاز به داشتن وب سایت امن دارد؟
 
7 مرحله برای اطلاع از امنیت وب سایت
 
چرا یک شرکت نیاز به داشتن وب سایت امن دارد؟
 
هر بار که به یک وب سایت دسترسی پیدا می کنید و قفل بسته ای در کنار URL مشاهده می کنید ، به این معنی است که وب سایت امن است. اگرچه برخی از مردم تصور می کنند که فقط برای فروشگاه های آنلاین ضروری است زیرا آنها نیاز به وارد کردن اطلاعات شخصی و اطلاعات کارت اعتباری دارند ، اما این درست نیست.
 
از سال 2018 ، امنیت وب سایت به یک عامل رتبه بندی در موتورهای جستجو مانند گوگل تبدیل شده است. به همین دلیل ، برای اینکه وب سایت شما بیشتر در بین اولین نتایج ظاهر شود ، باید دارای گواهی امنیتی باشد.
 
علاوه بر این ، وب سایت های امن به مخاطبان شما اطمینان می دهند و باعث می شود آنها با شما تجارت کنند.
 
چگونه بفهمیم وب سایت ایمن است؟
 
1. گواهی SSL را بررسی کنید
 
آدرس وب سایت خود را بررسی کنید و ببینید آیا در ابتدای آدرس "به جای" HTTP "" HTTPS "نوشته شده است یا خیر. این بدان معناست که وب سایت با گواهی SSL ایمن است. گواهی SSL برای ایمن سازی تمام داده هایی که از مرورگر به سرور وب سایت منتقل می شود ، استفاده می شود.
 
اگر همین الان به نوار آدرس مرورگر خود نگاه کنید ، می بینید که یک قفل کوچک قبل از آدرس وبلاگ ما وجود دارد.
 
با کلیک بر روی آن ، پیامی مبنی بر اینکه "اتصال به این سایت ایمن است" ظاهر می شود ، البته بسته به مرورگر شما.
 
خوب ، اما این به چه معناست؟ خوب ، این بدان معناست که شرکتی تضمین می کند که ارتباط بین شما و شرکتی که مسئول وب سایت است نمی تواند رهگیری یا اصلاح شود.
 
تصور کنید که به یک وب سایت خرید رفته و اطلاعات شخصی خود را به شرکت اطلاع دهید. بدون گواهینامه SSL ، این اطلاعات می توانند کپی شوند - بدون اینکه شما یا فروشگاه متوجه هک شوید.
 
بنابراین ، اولین قدم برای بررسی اینکه آیا وب سایت ایمن است ، این است که تأیید کنید که دارای گواهینامه است. گوگل هنگام رتبه بندی سایت ها در لیست نتایج جستجو ، قبلاً مورد توجه Google قرار گرفته است.
 
بنابراین ، اگر نمی دانید چگونه می توانید سایت وردپرس خود را در Google نشان دهید ، بدانید داشتن گواهی امنیت یکی از معیارها است.
 
 2. اگر سایت دارای موضوعی مدرن است ، تجزیه و تحلیل کنید
 
شاید برای شما سوال باشد که این موضوع چه ارتباطی با امنیت وب سایت دارد. موضوعات و همچنین عملاً هر چیزی که یک وب سایت را تشکیل می دهد ، با کد ساخته شده است. با گذشت زمان ، برخی از تنظیمات نوشته شده در کد منسوخ می شوند که می تواند صفحه را آسیب پذیر کند.
 
طبق مقاله ای که G1 در سال 2020 منتشر کرد ، ممکن است بیش از یک میلیون سایت وردپرس به دلیل برخی افزونه ها و موضوعات آسیب پذیر باشند. این بدان معنا نیست که پلتفرم بدتر از سایرین است ، اما مانند هر سیستم دیگری ، صاحب وب سایت هنگام انتخاب تم ها و افزونه ها باید محتاط باشد.
 
شما نمی توانید فقط طراحی وب را در نظر بگیرید. شما باید امنیتی را که موضوع ارائه می دهد ارزیابی کنید. از نظر منطقی ، استفاده از تم های دزدان دریایی ایده بدی است. اگرچه آنها با نسخه های اصلی یکسان هستند ، استفاده از آنها معادل باز گذاشتن یک در برای مهاجمان است - علاوه بر اینکه یک رفتار جنایتکارانه نسبت به حقوق معنوی توسعه دهندگان است.
 
3. از ابزارهای امنیتی برای ارزیابی سایت استفاده کنید
 
احتمالاً آنتی ویروس روی رایانه خود نصب کرده اید ، درست است؟ اکثر شرکت های امنیتی دیجیتالی سیستم هایی را توسعه می دهند که به کاربر امنیت سایت را نشان می دهد.
 
در برخی موارد ، این ابزارها از ادامه ناوبری در مواقعی که هیچ گواهی امنیتی در آدرس وجود ندارد یا زمانی که اعتبار آن منقضی شده است جلوگیری می کند.
 
شرکت های دیگر به کاربر اینترنت اجازه می دهند تا سایت را ارزیابی کرده و در مورد ادامه یا عدم مرور خود تصمیم بگیرد. این ابزارها معمولاً به صورت خودکار با آنتی ویروس مانند افزونه های مرورگر نصب می شوند. علاوه بر این ، بسیاری از خدمات VPN و عملکردهای pentesting وجود دارد که ممکن است برای شما مفید باشد.
 
4. آدرس اینترنتی را بررسی کنید
 
با دانستن اینکه بسیاری از کاربران به جزئیات توجه نمی کنند ، برخی از جنایتکاران هنگام اعمال کلاهبرداری از این رفتار سود می برند. نامه مفقود شده ، اشتباه تایپی و در برخی موارد ، خطاهای دستوری جدی نشانه های واضح عدم امنیت سایت است - احتمالاً یک اقدام کلاهبرداری است.
 
در برخی موارد ، آدرس های جعلی جایگزین کاراکترها می شوند ، به عنوان مثال ، تغییر "o" به صفر. برای کسانی که عجله دارند ، وب سایت g0ogle.com ممکن است چیزی باشد که حتی توجه را به خود جلب نکند.
 
5. مراقب مهرهای امنیتی باشید
 
بسیاری از شرکت ها سایت هایی با مهر امنیتی را تایید می کنند. با این حال ، ایجاد مهر جعلی در ویرایش برنامه ها و درج آن در صفحات کار دشواری نیست.
 
اقدام ایده آل این است که صحت مهر را با کلیک روی آن بررسی کنید و بررسی کنید آیا شما را به وب سایت شرکتی که آن را صادر کرده است هدایت می کند یا اطلاعات بیشتری ارائه می دهد یا خیر. تمبرهای جعلی تصاویری هستند که هیچ یک از این جزئیات را ارائه نمی دهند.
 
همچنین باید نشان را در Google جستجو کنید و بررسی کنید که آیا این گواهینامه واقعاً وجود دارد یا خیر. این امر در صفحات تجارت الکترونیکی ضروری است.
 
6. دریابید که صاحب سایت کیست
 
تأیید این اطلاعات بسیار ساده است. هر وب سایت باید به نام شخص حقیقی یا حقوقی ثبت شود. شرکت هایی مانند Whois Lookup به شما امکان می دهند در زمینه Whois مالکیت یک وب سایت را جستجو کنید.
 
7. فرار از هرزنامه ها
 
برخی از موارد - مانند بنرهایی که مرتباً چشمک می زنند ، وعده های مبالغه آمیز یا قیمت بسیار پایین محصولات ، نشانه های کلاسیک عدم امنیت وب سایت ، ایمیل یا تبلیغات هستند. اگرچه به نظر می رسد چیزی شبیه به دهه 1990 و 2000 است ، اما هنوز افرادی هستند که ویژگی ها را نادیده می گیرند و به وب سایت هایی که از این ترفندها استفاده می کنند اعتماد می کنند.
 
این یک واقعیت است که شرکت های فناوری در زمینه امنیت سرمایه گذاری می کنند و فقط به کاربران بستگی دارد که وظیفه خود را در زمینه ناوبری نیز انجام دهند. یک وب سایت امن بسیار مهم است ، اما مرور ایمن نیز مهم است - و 7 مرحله در این مقاله می تواند به شما کمک کند تا در وب با دقت بیشتری رفتار کنید.



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: